close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למצוא את הרכב הבא

מערכת שורשכז שבט, תשעה16/02/2015

מקבץ טיפים לרכישת הרכב החדש שלכם. איך תדעו מה לבחור?

תגיות:
אלו מכם שרוצים לקנות רכב חדש בימים אלו יכולים בקלות להתבלבל וללכת לאיבוד בין כל הפרסומים השונים, חברות הרכב הרבות ואינספור הדגמים הנמצאים בשוק. בין אם אתם טירונים ובין אם אתם ותיקים בעולם הרכב ומכירים אותו מבפנים אתם יכולים בקלות ללכת לאיבוד בין שלל המבצעים והפרסומות המבטיחות מחירים נמוכים ומכוניות עם הביצועים הטובים ביותר. אז איך בכל זאת צולחים את המשימה של קניית רכב חדש? מאיפה מתחילים לחפש ואיך מבטיחים שתקנו את הרכב המתאים בשבילכם? אנחנו כאן בכדי לעזור

קחו את הזמן כמה שניתן, קנו את הרכב המתאים לכם
אם אין איזשהו מקרה חירום דחוף בו אתם חייבים ונדרשים לקנות מכונית מיד כאן ועכשיו אז הפעולה הראשונה שעליכם לעשות בתהליך של קנית רכב היא לעצור את הכל ולקחת נשימה. בבואכם לרכוש רכב אתם חייבים לאפשר לעצמכם את מירב הזמן האפשרי במסעכם לעבר הרכב המושלם. בין אם תסיימו את התהליך עם רכב שטח מגניב כמו ניסן ג'וק או חייה עירונית כמו סיאט איביזה, אתם רוצים להיות בטוחים כי אתם אוהבים את הרכב שקניתם ושאותו רכב ימשיך ויספק לכם אותה הנאה ואת אותם ביצועים שבגינו קניתם אותו ויחד עם זאת ישמור על הערך שלו כמה שניתן, בכדי שבבוא היום, כשתרצו לשדרג את עצמכם ברכב אחרר, תוכלו לעשות זאת  מבלי שתאבדו הרבה מהשקעתכם הראשונה.

רכב ממגרש או מאדם פרטי?
הנחת הדעת הרווחת בקרב הציבור היא כי רכב מיד שנייה עדיף לקנות מאדם פרטי, עדיפות לרופא ואם לא רופא אז לפחות  אדם מבוגר וזה רק בתנאי שהקילומטראז' נמוך. ההיגיון מאחורי הנחה זו הוא שאדם פרטי ירצה לשמור על ערך הרכב שלו ולכן יטפל בו באופן קבע במוסכים מורשים ואילו רכבים שנמצאים במגרש הם רכבים שלא מטופלים ובמצב גרוע. אך הגיון לחוד ומציאות לחוד.

במציאות הכלכלית של היום בו כל כניסה למוסך שווה להוצאה של אלפי שקלים בשילוב עם הנטייה שלנו לדחות דברים הרכבים הפרטיים שבבעלותנו בד"כ מטופלים רק כאשר יש בעיה או לפני הטסט. לעומת זאת, היום רוב המגרשים הם של חברות ההשכרה והליסינג הגדולות שרוכשות מדי שנה אלפי מכוניות ואת הדגמים הישנים יותר מחזיקות במגרשי מכירה במטרה להיפטר מהמלאי הישן. בניגוד לרכבים בבעלות פרטית, הרכבים במגרש הם רכבים שעוברים טיפולים שוטפים במוסכים מורשים והם מתוחזקים ברמה הגבוהה ביותר.

אחד הדברים שיש לקחת אותם בחשבון היא שקניית רכב מחברת ליסינג תכלול כמעט תמיד אחריות וביטוח ואם תעמדו על שלכם גם תנאי מימון נוחים ואילו קניית רכב מאדם פרטי לא מלווה בשום ביטוח ואחריות. יתכן ובאחת הנסיעות תגלו פגם מהותי שלא עליתם עליו לפני. מה תעשו?. יחד עם זאת, ככל הנראה לרכב פרטי יהיה קילומטראז' נמוך וברוב המקרים הוא יהיה מאובזר ומפואר יותר. מה עדיף? רק לכם התשובה, לכל אחד יש את השיקולים שלו. קחו בחשבון שאם וויתרתם על רכב מאדם פרטי אז יש לכם גם את האפשרות לקנות רכב טרייד אין אצל היבואנים, לקנות רכב מסוחר מכוניות או לחילופין לבחור בדרך של ליסינג פרטי.

הכירו את המכונית
מצאתם מכונית שאתם רוצים. אחרי שבחנתם אותה היטב וחיפשתם חלקתי פח לא אחידים, שריטות ושאר שפשופים ומעיכות קחו את הרכב לנסיעת מבחן. נסיעת המבחן נועדה לבדוק האם נוח לכם ברכב, נסו להגיע לכמה שיותר תנאי שטח שונים. בעת הנסיעה הקשיבו למנוע ולאיך שמתבצעת החלפת ההילוכים. חישבו עליכם ועל אלו שאמורים לנסוע בו – האם גם להם יהיה נוח? גם אם אהבתם את הרכב אל תמהרו להגיד כן. בדקו רכבים נוספים מאותה קטגוריה וסעו גם בהם – ככל שתתנסו ביותר רכבים כך גם תוכלו להבין מה טוב לכם ומה פחות מתאים.

דברים קטנים שחובה לבדוק
מצאתם רכב שאהבתם? מצוין! כעת זה הזמן לבדוק אותו לעומק. הפעילו את הרדיו, המזגן (גם חימום וגם קירור), החלונות וכל הנוריות והפנסים ובדקו שהם עובדים כמו שצריך. בדקו והשוו את רישיון הרכב – וודאו איזה מנוע יש ומה ההספק שלו וכו'. לאחר מכן בדקו היכן טופל הרכב ובאיזו תדירות והאם הוא עבר תאונות. אם אתם קונים רכב מאדם פרטי בדקו כמה ידיים עבר, ומי האדם שעומד מולכם.

גם אם הכל נראה לכם קשורה קחו את הרכב למכון בדיקה. בדיקה במכון מקצועי תגלה לכם את מצבו האמיתי של הרכב ויגלה לכם את כל הפגמים שבו. הבדיקה אומנם עולה כמה מאות שקלים אך בהנחה ואתם לא קונים רכב כל שני וחמישי זו הוצאה שעלולה לחסוך לכם עוגמת נפש והוצאות כספיות שלא מחויבות מהמציאות.

לאחר שבחרתם את הרכב המתאים לכם וכל הבדיקות עברו בהצלחה העבירו בעלות בדואר וסעו בזהירות! רק שימו לב שאתם לא שוכחים לעשות ביטוח לפני...
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה